مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمان گفت: ۲ هزار و ۷۵۱ طرح پارسال در روستاهای استان به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، محمدجواد عبدالکریمی با تبریک روز و هفته ملی روستا و عشایر و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای والامقام این قشر گفت: ۴ هزار و ۸۳۹ میلیارد ریال هزینه این طرح هابود که برای ۳ هزار و ۳۱۴ نفر در حوزه‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری روستا‌ها ،ایجاد شغل کرد.

او افزود: از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران خدمات متنوع و ارزنده‌ای برای روستاییان انجام شده است و تا سال ۷۹ جهاد سازندگی این وظیفه را بر عهده داشت و بعد از آن وظایف جهاد سازندگی به ادارات تخصصی محول شد. 

او تصریح کرد: بنیان شورا‌های اسلامی روستا‌ها نیز توسط جهاد سازندگی ایجاد شد و با مشارکت معتمدان و خادمان محلی در قالب شورای روستایی فعالیت خود را انجام دادند و با رسمیت یافتن انتخابات شورا‌ها و انتخاب دهیاران به عنوان خادم مردم مسیر خدمتگزاری وارد مرحله نوینی شد. 

عبدالکریمی در خصوص اعتبارات دولتی برای روستا‌ها گفت: در سال‌های اخیر هر ماه سرانه اعتبارات به حساب دهیاری‌های استان واریز می‌شود که در سال ۱۴۰۰ حدود یک هزار میلیارد تومان و در سال گذشته حدود ۲ هزار میلیارد تومان به حساب آن‌ها واریز شده و این روند در سال ۱۴۰۲ نیز ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار